Rox’ got talent

karaokeOp de Filipijnen is het een hele normale vraag: ,,Wat is je talent?” Het maakt niet uit hoe oud je bent, wat voor werk je doet of waar je vandaan komt, als je maar een talent hebt. Schrijven telt niet. Koffiekopjes versieren ook niet. Eigenlijk telt alleen zingen en dansen. Nu heb ik bijzonder veel talenten, maar zingen en dansen zitten daar niet bij. En dat hoeft ook niet, want er zijn er genoeg mensen op de wereld die dat wel kunnen. Kijk maar eens naar Holland’s got talent, America’s got talent, Belgium’s got talent en al die andere talentjes.

Maar ik heb weer andere kwaliteiten. En ik ben de beroerdste niet. Ik deel ze graag met jullie. Ben ook zeer herkenbaar naar jullie talenten. Dus ik heb besloten dit de talententag te noemen. En jullie mogen die allemaal overnemen. Nou, dan beginnen we er maar eens aan. Mijn talentenlijst:

  • In een restaurant of bar naar het toilet gaan precíés op het moment dat één van mijn favoriete liedjes begint.
  • Tijdens het zoeken naar een huis zo nodig naar het toilet moeten omdat je reizigersdiarree hebt, dat dus doen in een onbekend huis, precies op het moment dat er nog vier andere kijkers binnenkomen.
  • Knoeien tijdens het eten.
  • Net opgeruimde ruimtes binnen drie uur weer tot slagveld maken.
  • Alles kwijtraken. Zelfs als ik het een seconde geleden nog in mijn hand had.
  • Alles kwijtraken. Zelfs als ik het gewoon in mijn handen heb.
  • Zeggen dat ik niet ga drinken en twee uur later dronken naar huis kruipen.
  • Mijn vriend mateloos irriteren.
  • Dingen kapot maken die ik nog niet lang heb.
  • In mezelf praten.
  • Iets heel enthousiast en luid zeggen omdat er veel geluid om me heen is, en dat het geluid dan vervolgens wegvalt en het lijkt alsof ik bezeten ben omdat ik zo hard sta te schreeuwen. WAAROM ZIJN MENSEN ALTIJD OPEENS TEGELIJK STIL?
  • Bonnetjes gebruiken in plaats van toiletpapier na het plassen omdat er in Azië nooit toiletpapier in de toiletten hangt.
  • Reisleidster zijn.

Ik ben heel benieuwd naar jullie talenten. En ook naar wat jullie vinden van mijn talenten. En ook of jullie vinden dat ik nog meer talenten heb. Wat ik vind het wel leuk hoor, die talenten.

Een Reactie op “Rox’ got talent

  1. Hahaha!!!! Ah ik vind je (ondanks dat het niet mag) ook een getalenteerde schrijfster en twitteraarster (?). Mijn talenten: doen alsof het niet regent, als het wel regent. Mijn baby wakker maken door geluidloos op mijn tenen door de gang te sluipen. De was in de wasmachine laten liggen tot hij opnieuw gewassen moet worden. Diezelfde was dan na een paar dagen alsnog opnieuw moeten wassen. Stofzuigen en daarna een beschuitje eten zonder bord!!!!

Plaats een reactie